L’Escola Bressol Pit-Roig és una escola rural i de proximitat, que depèn de l’Ajuntament d’Olvan, és d’àmbit públic i té el suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Des de l’Ajuntament i l’Escola Bressol d’Olvan s’ha treballat per poder oferir unes garanties d’higiene i salut per als infants, familiars i educadores del centre, per la seguretat i el benestar de tothom davant el COVID-19. S’ha equipat l’escola bressol amb una catifa desinfectant, un dispensador de gel hidroalcohòlic i s’ha adequat un espai amb guixetes on els infants es canviaran de sabates a l’entrada i a la sortida del centre.
L’Escola Bressol Pit-Roig es defineix com una escola catalana, integradora i respectuosa i basa la seva teoria en el desenvolupament autònom dels infants, deixant-los una determinada llibertat de decisió en els seus actes i moviments des del respecte i l’empatia, fent èmfasi en un aprenentatge i entorn integradors, dissenyats per acompanyar i reforçar les relacions entre els infants, els adults i aquest entorn.
L’escola engloba el primer cicle d’educació infantil de 0 a 3 anys, té com a principal objectiu vetllar pel benestar de l’infant, perquè sigui un infant feliç i autònom en el seu dia a dia. Ofereix un servei d’ensenyament de qualitat on la seva finalitat és d'afavorir el desenvolupament dels infants, les seves potencialitats i els seus múltiples llenguatges d'expressió, respectant els interessos i ritmes de cada infant.
El projecte educatiu de l’escola ha estat ideat per a que l’infant pugui desenvolupar el seu aprenentatge integral. El centre disposa d’un entorn idoni perquè l’infant pugui explorar i desenvolupar totes les àrees de l’aprenentatge, amb un entorn tranquil i envoltat de naturalesa.
L’escola creu en el joc com a principal font d’aprenentatge per als infants. Jugant descobreixen el món que els envolta, és una forma d’expressió, de comunicació i un factor indispensable pel desenvolupament de la seva personalitat, autonomia i sociabilitat alhora que els dona l’oportunitat d’adquirir aprenentatges que surten de la seva pròpia iniciativa i dels seus propis interessos.
Els referents més significatius que l’escola ha anat treballant al llarg dels nou anys des dels seus inicis són els mètodes de Montessori, Pikler i Waldorf. Aquests mètodes remarquen la llibertat, autonomia i creativitat de l’infant, respectant el ritme d’aprenentatge individual de cadascú.
L’escola treballa amb la importància de crear uns vincles de qualitat i per això s’aprofiten les estones d’ hàbits i rutines per crear aquestes connexions amb l’infant, sempre des del respecte i l’autonomia.Les famílies són importants per a l’escola i per això se’ls ofereix un espai obert, poden venir durant les adaptacions dels seus fills/es, a celebrar els seus aniversaris, i a compartir petites experiències pel bon desenvolupament emocional del seu infant.
Els espais de l’escola estan pensats per a ser acollidors i de calma perquè els infants puguin adquirir lliurement el seu desenvolupament integral, donant-los la confiança necessària perquè se sentin segurs i així puguin desenvolupar tots els llenguatges, i puguin tenir un aprenentatge significatiu, és a dir, des de la seva pròpia experiència i vivència.
El paper de l’equip educatiu juntament amb els responsables d’educació de l’Ajuntament d’Olvan, és fomentar el creixement en l’educació de l’infant on ells mateixos puguin aprendre de les seves pròpies experiències, amb un acompanyament emocional i de forma individualitzada. Mai pretendrem que tots els infants facin el mateix pel fet de tenir la mateixa edat, tot al contrari, des del primer moment s’oferirà un món ple de possibilitats.
Es poden concertar visites posant-se en contacte amb l’Ajuntament d’Olvan.